Hoitotiede

UEF-PRIMO

UEF-Primosta voit hakea kaikkia Itä-Suomen yliopiston kirjaston painettuja ja sähköisiä aineistoja.

Myös tieteellisiä artikkeleita voit hakea UEF-Primolla, mutta kattavat ja systemaattiset haut kannattaa tehdä suoraan alan tietokannoista (alla tärkeimmät).

Kirjaudu Itä-Suomen yliopiston UEF-käyttäjätunnuksilla,  niin pääset elektroniseen aineistoon etäkäytössäkin.

 

TÄRKEIMMÄT TIETOKANNAT

KOTIMAISET TIETOKANNAT

  • Medic (kotimaisia artikkeleita, opinnäytetöitä, tutkimusraportteja yms.)
  • Terveysportti (mm. Sairaanhoitajan tietokannat, Lääketieteen termit ja sanakirjat)
  • Kansallinen Finna (suomalaisten kirjastojen, museoiden, arkistojen yhteisluettelo; kirjoja, väitöskirjoja, artikkeleita...)

KANSAINVÄLISET ARTIKKELITIETOKANNAT

  • CINAHL (hoitotieteen keskeisin tietokanta)
  • PubMed / MEDLINE (laaja lääke- ja terveystieteiden tietokanta)
  • Scopus (monialainen, iso tietokanta; sis. EMBASE & MEDLINE)
  • PsycINFO (psykologian, psykiatrian ja lähialojen tietokanta)
  • ERIC (kasvatus-, opetus-, koulutusalan tietokanta)
  • Cochrane Library (Systemaattisia katsauksia ja muuta näyttöön perustuvaa tietoa eri hoitomenetelmien vaikuttavuudesta)
  • JBI ConNECT+ (Joanna Briggs Instituutin näyttöön perustuvaa tietoa)

MUUTA

OPISKELE TIEDONHAKUA


Kirjaston viestintää koordinoi erityistietoasiantuntija Tuulevi Ovaska.

LISÄTIETOJA

Hoitotieteen tietoasiantuntija ja tiedonhaun opetuksen vastuuhenkilö:

 

 

 

 

 

Tietoasiantuntija
Maarit Putous
p. 0294 45 8279
maarit.putous[at]uef.fi

 

Katso myös

8020150 Hoitotieteen tiedonhaku Oodissa
 - ilmoittaudu suorittamaan opintojaksoa (perusopiskelijat)

8022020 Tutkimuksen tiedonhaku ja -hallinta (opintojaksokuvaus ja ilmoittautuminen)

Kysy neuvoa

KATSO MYÖS

Aineiston hakeminen (tarkempia hakuohjeita julkaisutyypeittäin)

UEF-Primo - Usein kysyttyä

Näin löydät lehden IF:n (impact factor)

Näin hallitset omaa viitekirjastoa RefWorksin avulla

Miten pääset sähköisiin aineistoihin myös kotoa tai muualta yliopiston verkon ulkopuolelta: etäkäyttö

Avoimen tiedon hakuopas

Tutkimuksen tuki

Palaute

Palautelomake

Palautteita käsitellään päivittäin. Helposti korjattavissa olevat asiat ratkaistaan välittömästi, jos ne ovat palvelun kannalta olennaisia ja palvelupolitiikan mukaisia. Kaikki palautteet käsitellään asianomaisessa palvelussa ja lisäksi tarvittaessa kirjaston eri työryhmissä. Palautteet ja niitä seuranneet toimenpiteet käsitellään vuosittain johtoryhmässä johdon katselmuksessa.